اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خبرهایی از شهرستان‌های خراسان رضوی

تأکید فرماندار کاشمر بر معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان/ رقابت بیش از 330 دانش‌آموز قوچانی در طرح ملی دادرس

در بسته خبری امشب شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری همچون تأکید فرماندار کاشمر بر معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، رقابت بیش از 330 دانش‌آموز قوچانی در طرح ملی دادرس، کشف 21 کیلوگرم تریاک در سبزوار و حضور افتخاری داور لیگ برتر فوتبال ایران در گناباد منتشر شده است.

تأکید فرماندار کاشمر بر معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان/ رقابت بیش از 330 دانش‌آموز قوچانی در طرح ملی دادرس

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، در بسته خبری امشب شهرستان‌های این استان اخباری همچون تأکید فرماندار کاشمر بر معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، رقابت بیش از 330 دانش‌آموز قوچانی در طرح ملی دادرس، کشف 21 کیلوگرم تریاک در سبزوار و حضور افتخاری داور لیگ برتر فوتبال ایران در گناباد منتشر شده است.

کشف 21 کیلوگرم تریاک در سبزوار

فرمانده انتظامی سبزوار عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با همکاری کلانتری 14 توحیدشهر در راستای ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان طرح برخورد با قاچاقچیان موادیمخدر را روز گذشته به اجرا گذاشتند.

سیدمحمد هاشمی افزود: ماموران با شناسایی منزل یکی از قاچاقچیان عمده مواد مخدر طی یک عملیات ضربتی یک نفر از قاچاقچیان مواد مخدر را که در یکی از روستاهای حاشیه سبزوار ساکن بود را دستگیر و 21 کیلوگرم تریاک از وی کشف کردند.

وی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع‌رسانی کنند.

رقابت بیش از 330 دانش‌آموز قوچانی در طرح ملی دادرس

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفتمین طرح ملی دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت در این شهرستان، گفت: این دوره با مشارکت 24 واحد آموزشی که دارای کانون هلال‌احمر دانش‌آموزشی هستند، برگزار شد که بیش از یک هزار و 500 نفر در آن حضور پیدا کردند.

سعید فکوری با اشاره به آموزش هشت آیتم طی این دوره به فراگیران، بیان کرد: احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی و بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، پناه‌گیری و خروج ایمن در هنگام زلزله، اسکان اضطراری در قالب 16 ساعت عملی و تئوری ازجمله این آیتم‌ها است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان در مدارس بعد از فراگیری آموزش‌های لازم، با شرکت در آزمون‌های درون مدرسه و منطقه‌ای به‌صورت گروه‌های 14 نفره برای حضور در المپیاد آماده در مرحله شهرستانی انتخاب می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان بابیان اینکه در مرحله شهرستانی 330 دانش‌آموز از این واحدهای آموزشی حضور داشتند، تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه هستم در دو آیتم عملی و کتبی با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان گروه‌های برتر در حوزه دختران و پسران برای حضور در مسابقات استانی انتخاب شدند.

فکوری ادامه داد: تعداد کانون‌های دانش‌آموزی قوچان 10 کانون پسران و 14 کانون دختران بوده که همه دانش‌آموزان در این مدارس در صورت علاقه‌مندی می‌توانند به‌عنوان عضو جمعیت ثبت‌نام و در همه فعالیت‌های آموزشی، عام‌المنفعه و بشردوستانه حضورداشته باشند.

برپایی بازارچه تولیدات دانشجویی در سبزوار

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاحیه برپایی بازارچه تولیدات دانشجویی در محل دانشگاه حکیم سبزواری در جمع خبرنگاران گفت: در این ‌نمایشگاه دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در قالب ۳۴ غرفه تولیدات خود را ارائه دادند.

رسول شادنیا تولیدات دانشحویان را در حوزه‌های صنایع دستی، کشاورزی، سوغات، خوراکی، گردشگری، نرم‌افزاری و هنرهای تجسمی دانست‌ و ادامه داد: هدف اصلی از برپایی این بازارچه کمک به کسب و کار و رونق اشتغالزایی در میان دانشجویان است.

وی با بیان اینکه ۱۵ دانشگاه در سطح کشور از سوی وزارت علوم برای برپایی بازارچه تولیدات دانشجویی انتخاب شدند که یکی آنها دانشگاه حکیم سبزواری است، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۹ اسفند ماه برای مشاهده تولیدات دانشجویان به دانشگاه حکیم سبزواری مراجعه کنند.

تأکید فرماندار کاشمر بر معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان

فرماندار کاشمر ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشمر، بابیان اینکه تسهیل‌گری برای مسافران و شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق از اهداف مهم تشکیل این ستاد است، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر حجم سفرهای نوروزی افزایش ‌یافته، ضرورت دارد برای جذب مسافر و افزایش ماندگاری آنان در شهرستان برنامه‌ریزی شود.

محمدعلی نبی‌پور ادامه داد: باید شرایط و فرصتی در ایام نوروز فراهم کنیم تا بتوانیم داشته‌های کاشمر را به مسافرین عرضه و آن‌ها را تشویق به ماندگاری در شهرستان کنیم تا از این طریق یک آورده، ارزش‌افزوده وضعیت نسبی نصیب کاشمر شود.

وی بابیان اینکه میراث فرهنگی هویت یک جامعه است و حفظ این هویت و شناساندن آن به جامعه به‌عنوان یک تاریخ و شناسنامه برای شهرستان بسیار ارزشمند است، یادآور شد: در ایام نوروز باید درراستای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کاشمر اقدام کرد تا مسافران، کاشمر را به‌عنوان یک مقصد تعیین کنند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه برای حفظ و ماندگاری مسافرین در ایام نوروز باید کارها و اقدامات تبلیغات بیشتری در راستای معرفی اماکن و جاذبه‌ها انجام شود، بیان کرد: کاشمر علاوه بر تاریخ و فرهنگی، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی درزمینهٔ گردشگری و زیارت است، بنابراین ضرورت دارد این شهرستان به‌عنوان مقصد گردشگران مسافرین نوروزی معرفی شود.

نبی‌پور با تأکید بر اینکه کاشمر از تاریخ خوب و پرباری برخوردار است، گفت: از مهم‌ترین کارها معرفی و شناساندن روستاها بوده که هریک دارای هویت و تاریخ خود است، به همین دلیل باید در ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ بومی منطقه اجرا شود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های نوروز گاه سبب انسجام درونی و ارتقای هویت تاریخی جامعه می‌شود، اظهار کرد: قطعاً برنامه‌ریزی برای روستاها در ایام نوروز ایجاد نشاط و انسجام اجتماعی را به همراه دارد، به‌طوری‌که برگزاری بازی‌های بومی محلی در این ایام یکی از این موارد است.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه ورودی شهر، ویترین هر شهری محسوب می‌شود، بر تکمیل تابلوهای راهنما در سطح شهر و استقرار اکیپ‌های راهنمای مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهر تأکید کرد و یادآور شد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز انتظار داریم با تهیه گزارش‌های مختلف از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و زیارتی شهرستان در راستای معرفی کاشمر بیش از گذشته قدم بردارند.

نبی‌پور بابیان اینکه فراهم کردن زمینه برای سفری آرام، با امنیت خاطر و بدون خطر در ایام نوروز و افزایش تعداد مسافران و گردشگران در شهرستان از اهداف ستاد خدمات سفر در کاشمر است، افزود: طرح‌های ویژه نوروز با تشکیل اکیپ‌های نظارتی و بازرسی آغاز، با متخلفین نیز برخورد می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه ضمن تشکیل 11 کمیته ستاد هماهنگی خدمات سفر، نقاط ضعف و قوت فعالیت این ستاد بررسی شد.

برگزاری کلاس آموزشی بیماری تب مالت ویژه عشایر در سبزوار

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: عشایر این شهرستان دارای بالغ بر 40 هزار راس دام سبک و  2 هزار و 230 نفر شتر هستند که حفظ و حراست از  این سرمایه دامی دارای اولویت است.

ولی الله جغتایی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی بیماری تب مالت ویژه عشایر در این شهرستان، افزود: این کلاس آموزشی برای آشنایی بیشتر دامداران مناطق عشایری با بیماری تب مالت و راه‌های کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری مهلک  در دام‌ها  برگزار شد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 39 هزار و 496 راس بره و بزغاله ماده و 4 هزار و 639 راس گاو و گوساله به صورت ۱۰۰ درصد رایگان بر علیه بیماری این بیماری واکسینه شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار تصریح کرد: همچنین یک هزار و 966 راس گاو ماده در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان مورد نمونه‌برداری و آزمایش قرار گرفته‌اند.

حضور افتخاری داور لیگ برتر فوتبال ایران در گناباد

سیدمهدی مرجان‌زاده داور لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با حضور در در مجموعه ورزشی نصر روستای مند گناباد، ضمن اهدای پیراهن داوری و لوازم به داوران رقابت‌های لالیگو  دومین مسابقه روز جمعه این روستا را به‌صورت افتخاری قضاوت کرد.

رقابت‌های لالیگو از سال ۸۵ با رویش گل زعفران  شروع و تا فروردین سال بعد و رویش گل لاله بهار ادامه می‌یابد، این رقابت‌ها در رشته‌های فوتبال ووالیبال، فوتبال دستی و ساحلی، تنیس و بازی‌های بومی محلی سَقِه بازی انجام می‌شود.

سید مهدی مرجان‌زاده پدیده داوری فوتبال ایران در سال ۹۶ از نگاه برنامه نود را در کارنامه دارد.

لزوم وحدت بیشتر میان نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی

دومین گردهمایی ائمه جمعه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد، روداب و حکم آباد در محل دفتر امام جمعه سبزوار برگزار و در پایان بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مردم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

در متن این بیانیه آمده است:

در آستانه آغاز پنجمین دهه انقلاب شکوهمند اسلامی، خداوند را شاکریم که توانسته‌ایم با حضور و همراهی مردم عزیز و رهبری مدبرانه امام راحل عظیم الشان(ره) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای، با عزمی راسخ و همتی استوار گام‌های بلند توسعه و پیشرفت را برداشته و به مدد جوانان انقلابی و متدین این مرز و بوم در مسیر نیل به آرمان‌های بلند انقلاب در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قدرت بی‌بدیل خود را به رخ جهانیان کشیده‌ایم.

 امروز استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار با همراهی دست نشانده‌های منطقه‌ای خود تلاش دارند که نگذارند مردم ایران اسلامی مسیری که برای پیشرفت و تعالی خود انتخاب نموده‌اند را به‌راحتی طی کنند، زیرا این مردم مسلمان عزم خود را جزم نموده‌اند که بدون اتکا به ابرقدرت‌های جهان، مستقلانه با استفاده از توان جوانان نخبه، غیور و انقلابی خود در این مسیر حرکت کنند.

بنابراین، ائمه جمعه دیار سربداران، ضمن تشکر جدی از حضور حماسی و باشکوه مردم همیشه در صحنه این دیار، در راهپیمایی 22 بهمن ماه، معتقدند در این پیچ بزرگ تاریخی همه عزم و همت مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی باید بر پیاده کردن نقشه راه ترسیم شده توسط مقام عظمای ولایت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با عنوان«گام دوم» باشد، چراکه راهبردهای معظم له را بهترین راهکارهای خروج از مشکلات فعلی کشور می‌دانند.

همچنین با توجه به شرایط فعلی کشور، مشکلات و هجمه شدید اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دشمنان داخلی و خارجی توجه بر موارد ذیل را  مورد تاکید قرار می‌دهند:

1- امروز بیش از گذشته ضرورت وحدت هر بیشتر مسؤولان در سطوح مختلف مورد نیاز است، بنابراین، موکدا از همه مسؤولان شهرستان، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه، می‌خواهیم بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های فردی و جناحی، همه عزم خود را برای تدوین قوانین صحیح،  دفاع از حقوق مردم و نظارت صحیح و منطقی بر عملکرد دولتمردان جزم کرده و گام‌های وحدت‌آفرین خود را هر چه ملموس‌تر در معرض دید عموم قرار دهند.

2- از مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تقاضا داریم با اهتمام جدی به دستور مقام معظم رهبری و تدوین شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی، ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌های مربوطه در اجرایی نمودن شعار سال، عزم و همت خود را بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی و توسعه صنایع بومی جزم کرده و در این مسیر ائمه جمعه را در کنار خود ببینند.

3- بررسی‌ها نشان داده عملکرد برخی مدیران در تامین و اختصاص صحیح کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در سطح کشور و بالتبع در سطح شهرستان دچار ضعف‌هایی بوده که سبب ایجاد نارضایتی در بین مردم عزیز شده است، در آستانه سال جدید دقت هر چه بیشتر در این امر ضرورت دارد، همچنین عدم نظارت صحیح بر حسن اجرای مصوبات و دستورالعمل‌ها زمینه سوءاستفاده عده‌ای از افراد سودجو را فراهم کرده است که دقت و حساسیت بیشتر مدیران را می‌طلبد.

در پایان ضمن ائمه جمعه دیار سربداران آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با مدیران اجرایی برای رفع مشکلات مردم اعلام می‌دارند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول